Thursday 17 November 2011

FATIN enjoy dekati perniagaan Online &Modeling

>BIODATA

NamaPenuh:CheWanFatinSuhanaBteCheWan
Khalid
Panggilan:FatinSuhana,Fatin
TarikhLahir:12 Disember1989
Umur: 21 tahun
Tinggi/Berat:154cm/42kg
Asal: Kuantan,Pahang
PendidikanTertinggi:DegreeInInternationalBusiness
(tahunakhir)
Zodiak: Sagittarius
Hobi:Membaca,memasakdanmelayariinternet PerancanganMasaHadapan:Bekerjadanmembuat kariersampingandalambidangfesyendanmedia PrinsipHidup: Bepositive&trustyour ownself. Pelakon/  PenyanyiPilihan: Michael Buble, Norah Jones, ZeeAvi

Secara ringkas, boleh jelaskan serba-sedikit mengenai diri anda?
Bagi mereka yang belum mengenali saya, saya seorang yang agak pemalu dan sedikit pendiam pada awal perkenalan. Tapi bila semakin rapat, saya sebenarnya seorang yang banyak cakap dan mudah bergaul.Selainnya saya seorang yang mudah tersenyum, masih lagi seorang pelajar dan telah mula membabitkan diri sebagai model sambilan serta turut terlibat dalam perniagaan online.

Apa yang sedang anda buat sekarang?
Saya masih seorang pelajar degree international business (tahun akhir) di UITM Puncak Alam tetapi pada waktu yang sama juga seorang model sambilan untuk majalah, butik dan iklantv. Selainnya, saya juga membuat business online secara sampingan. Antara barangan yang saya jual di laman maya adalah seperti baju dan tudung. Ha, jangan tak tahu saya juga sebenarnya seorang, blogger. Sudi-sudikanlah menjenguk blog saya di fatinsuhana.blogspot.com ya!
Pandangan anda dengan trend anak muda sekarang yang terlibat dalam perniagaan
online?
Tidak saya nafikan perkara itu seakan sudah menjadi trend sekarang dan ini adalah satu perkembangan positif bagi mereka yang baru nak berjinak-jinak dengan dunia perniagaan. Apa yang dapat saya lihat ianya low risk, easy to set up dan low cost. Selain dapat menambahkan pendapatan sampingan, dengan menceburi bidang ini ianya mampu meningkatkan tahap kematangan kita dalam berurusan dengan orang luar secara tidak langsung. Inilah yang banyak membantu seseorang meningkatkan lagi skill komunikasi.Perkara ini penting kerana kemahiran ini hanya dapat dipelajari melalui pengalaman,bukan teori.

Anda juga aktif dalam bidang peragaan dan modeling, boleh berkongsi sedikit
pengalaman itu?
Memandangkan saya masih lagi pelajar tahun akhir di IPTA, makanya jadual sayasangat padat. Hari Isnin hingga Jumaat saya fokuskan untuk akademik. Sabtu danAhad saya berikan fokus untuk kerja-kerja modelling. Setakat ini banyak butik-butik baju dan tudung yang telah saya bekerjasama dengan mereka antaranya di Qoma Boutique. Disebabkan saya tidaklah tinggi seperti kriteria yang diperlukan untuk menjadi supermodel, saya jarang ke pentas catwalk. Justeru, saya lebih fokus
kepada fotografi dan iklan.

Nasihat anda kepada remaja di luar sana yang ingin berkecimpung dalam
dunia modeling?
Kalau nak dikira, saya pun masih lagi baru dalam bidang ini. Saya bermula pada tahun 2009. Harapan saya, semoga saya dapat pergi lebih jauh dalam bidang ini tanpa melupakan fokus utama saya, iaitu pelajaran. Pesan saya kepada anda yang berminat untuk mendekati dunia modeling, apa yangpenting harus buang sikap malu dan mesti perlu ada keyakinan diri yang tinggi.

1 KOMEN:

  • 1 SUARA says:
    18 November 2011 at 05:47

    wow cantiknya :)

Post a Comment

VIDEO PILIHAN