Thursday 17 November 2011

Teruja dengan GPW Trolak Timur

Semasa melayari dari satu laman sesawang ke laman sesawangyang lain, dari satu blog ke blog berikutnya, penulis tersinggahdi http://feldatrolaktimur.pjk. com.my, iaitu laman pusat jalur komuniti yang memuatkan pelbagai maklumat mengenai Felda Trolak Timur dan warganya.
Penulis teruja ialah apabila membaca butiran aktiviti Gerakan Persatuan Wanita (GPW) di rancangan Felda terkenal yang terletak di Slim River, Perak itu, terutama sejarah penubuhan Bengkel Kemahiran Pendidikan (Jahitan) yang bermula sejak1985.
Menurut apa yang tercatat di situ, bengkel tersebut pada mulanya beroperasi di rumah Rumah Peserta Felda Trolak Selatan, Dewan Orang Ramai dan Surau Peringkat 4 Felda Trolak Timur. Peserta diajar secara berkumpulan oleh seorang pemaju masyarakat yang baru dipindahkan ke situ dari Bagan Datoh.
Mengikut jadual aktiviti, pada setiap pagi Isnin dan Rabu, GPW Trolak Timur mengadakan aktivitigotong- royong, manakala pada hampir setiap Isnin, Rabu dan Khamis, diadakan pula pengajian agama, di surau, dewan dan masjid.
Selain itu persatuan yang dipimpin oleh Puan Zaharah Daud itu turut giat dengan aktiviti ceramah, bengkel dan projek menambah pendapatan peserta bengkel.

0 KOMEN:

Post a Comment

VIDEO PILIHAN