Thursday 17 November 2011

Nikah 99 kali


Dankini mereka telah ‘menikah’ sebanyak 100 kali,sekaligus mencatatkan rekod sebagai pasanganyang paling banyak kali ‘menikah’.

Ada bermacam cara untuksetiap pasangan menzahirkan rasa cinta masing-masing.Bagaimanapun cara yang dipiliholeh Lauren dan David Blair mungkinagak luar biasa. Pasangan dariHenderson, Tennessee, AmerikaSyarikat itu ‘memperbaharui’ lafazpernikahan mereka beberapa kalisetahun.
Dan kini mereka telah ‘menikah’sebanyak 100 kali, sekaligus mencatatkan rekod sebagai pasangan yang paling banyak kali‘menikah’.
Mereka tidak pernah bercerai.Apa yang dilakukan ialah pasangan itu ke gereja dan melakukan sumpah pernikahan demi memperbaharui cinta dan kasih sayang mereka.
Kali pertama Lauren danDavid mengucapkan ‘I Do’ ialah pada musim panas tahun 1984 diTopanga Canyon, California.
Sehingga tahun 2001,pasangan itu ‘menikah semula’sebanyak 66 kali.Mereka menjadikan jumlah itu100 kali apabila melafazkannya lagi di Honolulu pada 2 Oktoberlalu.
“Kami tahu kami dilahirkan untuk hidup bersama, selama lamanya.Sebab itu kami mahuterus menghangatkan cinta kami dengan lafaz tersebut dari semasake semasa,” kata David, yang kiniberusia 60 tahun.
“Saya suka memandang mata David setiap kali dia melafazkan sumpahnya. Saya tahu lelaki ini akan menyintai saya hingga ke akhir hayat,” kata Lauren, 58.David dan Lauren jatuh cinta pandang pertama pada tahun 1982.
Mereka keluar bersama dua hari kemudian dan selepas tiga bulan, David menyatakan hasrat untuk mengahwini gadis itu – hasrat yangpada mulanya ditolak oleh Lauren!

0 KOMEN:

Post a Comment

VIDEO PILIHAN