Saturday 15 October 2011

551 GENERASI KEDUA DAPAT RUMAH


Tukang fitnah terpaksa jilat ludah

Berakhirnya penantian untuk memiliki rumah baru oleh 551 generasi kedua dari empat kawasan Felda di Johor baru-baru ini menyebabkan mulut tukang-tukang fitnah terkunci sekali lagi.
Selama ini ada di kalangan mereka itu menghasut generasi kedua kononnya penantian tersebut ibarat menanti buah yang tak mungkin gugur.
Mereka juga menjadikan isu itu sebagai bukti kononnya kerajaan memang tidak peduli pada nasib generasi kedua Felda.
Kini mereka terpaksa menjilat balik ludah sendiri.
Akhir Oktober lalu, Ahli Parlimen Tenggara, Datuk Halimah Mohamed Sadique menyampaikan khabar gembira kepada kesemua 551 generasi kedua itu.
Mereka terdiri daripada 170 dari Felda Bukit Ramun, 67 dari Felda Bukit Besar, 97 Felda Pasir Raja danselebihnya, 217 orang dari Felda SungaiSayong
Menurut Halimah, pada Bajet 2012, Syarikat Perumahan Negara (SPNB) akan diberi peruntukan tambahan untuk membina 10,000 unit Rumah MesraRakyat dan daripada jumlah itu sebanyak551 unit diperuntukkan untuk generasi kedua di gugusan Felda Bukit Besar di sini.
“Segala urusan berkaitan edardan serah borang, temuduga, lawatan tapak, perlantikan peguam, tandatangan perjanjian jual beli dan sebagainya akan diuruskan oleh SPNB.
“Kerja-kerja membina rumah pula dijadualkan bermula pertengahan Februari 2012 dan ia dijadual siap dalam tempoh enam bulan,” katanya.
Halimah berkata demikian padaMajlis Ramah Mesra PemimpinBersama Rakyat anjuran JawatankuasaPenyelaras Parlimen Tenggara danSPNB di Dewan Kampung Felda BukitBesar.
Pengumuman itu sudah tentulah disambut dengan gembira oleh semua yang berkenaan. Bagi mereka ia merupakan satu lagi bukti bahawa generasi kedua Felda memang sentiasa mendapat perhatian kerajaan.
Yang lebih penting lagi berita baik yang dibawa oleh Halimah itu secara langsung  menjawab tohmahan- tohmahan liar oleh pihak tidakbertanggungjawab terhadap kerajaan.
Mereka yang kononnya prihatin terhadap nasib generasi kedua tetapi sebenarnya hidup dengan cara mengadu-dombakan rakyat bagi kepentingan politik pihak tertentu, terpaksalah mencari isu baru. Dan apabila ketiadaan isu mereka akan mengada-adakannya. Itu lah cara mereka– cara orang yang hidupnya diselubungi oleh dengki dan iri.

2 KOMEN:

  • 1 SUARA says:
    15 November 2011 at 20:14

    dapat rumah

  • 1 SUARA says:
    15 November 2011 at 20:25

    dapat lagi

Post a Comment

VIDEO PILIHAN