Tuesday 15 November 2011

Tegak FELDA kerana warganya


Mat tertarik dengan kenyataanPengarah Besar Felda, DatukDzulkifli Wahab yang menafikankhabar angin kononnya beliautidak menyokong langkah hendakmenyenaraikan Felda GlobalVentures Holdings (FGVH) di BursaMalaysia.
Kata Datuk Dzul, beliau sebaliknyamenyokong hasrat PM untukmelihat FGVH kukuh di persadaantarabangsa.
Mengenai khabar-khabarmengatakan beliau bergeserdengan Pengerusi Felda pun DatukDzul nafikan juga. Katanya, beliautak ada masalah sejak Tan Sri Isamemegang jawatan itu pada awaltahun ini.
“Saya sendiri berjumpa denganTan Sri (Isa) dalam membincangkanpelbagai perkara dan soalpergeseran sebenarnya tidakwujud,” katanya.
Alhamdulillah. Memang itulahyang kita nak dengar dan Mat yakinkenyataan itu lahir daripada sekepinghati yang ikhlas, bukannya macamsesetengah orang, bercakap lain, buatlain; pepat di luar rencong di dalam.Dalam keadaan di mana Feldasedang memacu segala kekuatannyabagi menjayakan proses tranformasiyang diilhamkan oleh PM, setiapwarga Felda harus berpadu dalam ertikata sebenar. Tidak perlu ada hankypanky.Tidak perlu ada cemburu daniri.
Seperkara yang perlu disematkandi dada ialah kejayaan Felda bukanhak mana-mana individu, sebaliknyaadalah hak bersama setiap warganya.Felda perlu terus berdiri gagah. Biarseribu tahun lagi orang akan terusmengagumi keunggulannya. Biarseribu tahun lagi ia kekal menjadilambang kehebatan semangat juangbukan sahaja setiap warganya, tetapijuga semua umat Melayu dan seluruhwarga Malaysia.
Mat - tengah kumpul duit nak tambahpelaburan dalam FGVH nanti.

0 KOMEN:

Post a Comment

VIDEO PILIHAN